Sayfalar

19.08.2018

İÇİMİZDEKİ ŞEYTAN



İçimizdeki Şeytan  Kürk Mantolu  Madonna kadar popüler olmayıp gölgede kalmış bir kitap.İnsan psikolojisini ustalıkla çözümleyen Sabahttin Ali romanında gerçek kişilerden esinlenmiş.Bir aşk hikayesinin içinde zamanın Türkiyesini,milliyetçi gelişmeyi insan doğasını analiz ediyor.İçimizdeki Şeytan asla yapmayız dediğimiz kötülüklerin değişen şartlarda  insan doğasını nasıl şekillendirdiğini,aydın görünen insanların  bir anda nasıl değişebileceğini gösteriyor.

"Kalabalık beni sahiden sıktı. Ben ikide birde böyle oluyorum, bazen bütün insanları boyunlarına sarılıp öpecek kadar seviyorum, bazen da hiçbirinin yüzünü görmek istemiyorum. Bu nefret filan değil… İnsanlardan nefret etmeyi düşünmedim bile… Sadece bir yalnızlık ihtiyacı. Öyle günlerim oluyor ki, etrafımdan küçük bir hareket, en hafif bir ses bile istemiyorum. Fakat sonra birdenbire etrafımda bana yakın birilerini arıyorum. Bütün bu beynimde geçenleri teker teker, uzun uzun anlatacak birini. O zaman nasıl hazin bir hal aldığımı tasvir edemezsiniz." 

2 yorum:

  1. mutlaka okunmalı diye düşündüğüm baş yapıtlardan..

    kitaplarimolmadanasla.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. çok sevdiğim bir kitaptır kendisi.. insanın ruh dünyasını da bence çok güzel tahlil eder Sabahahttin Ali...

    YanıtlaSil