Sayfalar

1.03.2014

Okudum Bitti

Kitap Hakkında:
Kışkırtıcı ve sıradışı bir yolculuk...

1970’li yıllar… Samatya’daki bir evde gerçekleşen üç şüpheli ölüm olayı…

Yıl 2011: Ölümlerin üstünü örten kalın sır perdesini tecrit edildiği mekânda hatırlayıp yazarak aralamaya çalışan, 2007 yılında akıl sağlığını yitirdiği düşünülen, cinayete tam teşebbüsten mahkûm bir yazar...

Saplantının ötesine geçen, zaman zaman mikro tarih çalışmasına dönüşen, müthiş bir araştırma ve iz sürme çabası…

“Siz bağırtılı, şarkılı türkülü geveze meydanını boş verin. Samatya işte böyle bir yerdir; kuytu, gölgeli ve ağzı sıkı bir semttir. Böyle olduğundan ben de muhabirin karşılaştığı engellerin benzerlerini aşmaya çalışmış, ancak insanları konuşturamadığımdan çoğu kez istediğim bilgilere ulaşamamış, yıllar öncesine ait sorularıma yanıt vermek yerine yüzüme ürküyle bakan semt sakinlerine derdimi anlatmakta zorlanmıştım. Üstelik o sıralar Samatya, siyasi bir cinayetin matemini ve tedirginliğini yaşıyordu. Kısacası çaresizdim: Engelin yamacında durup gazete haberlerine ve internet arşivlerine yönelip kendimce çözümler üretmekten başka yapacağım bir şey yoktu.”
İtiraf ediyorum ilk sayfalarda öyle sıkıldım ki okumayı bırakmayı bile düşündüm.Yarım bırakma huyum olmadığı için inat ettim ilerleyen sayfalarda konuya kapıldım ve bitirebildim.
Yazarın okuduğum ilk kitabıydı edebi kitaplardan biri diyebilirim.
Bu kitap ağır geldiği için çerez gibi kitaplardan birini okumak istedim ve PUCCA okudum.

İlk kitabı olanKüçük Aptalın Büyük Dünyası kitabını okudum.
Mutlaka okunmalı kesinlikle hayır.Bir genç kızın bu kadar küfredebilmesi beni hayretler içinde bıraktı,sıktı da diyebilirim.Bu nedenle diğer kitaplarını   bir süre askıya aldım.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder