Sayfalar

15.02.2014

Okudum Bitti-Hayat

Hayat - Dürbünümde Kırk Sene (1941-1964) 

Hayat ve Hüzünde yazdıklarım, babamın da var olduğu dünyada geçirdiğim kırk yılın, dürbünüme çarpan resimleridir; özelimde ve ülkemde 1941 den bu yana yaşadıklarımdan, gördüklerimden seçmelerimdir. Kitabıma, beni çok etkileyen, çok üzen, çok sevindiren, bende iz bırakan, belleğimde hep kalan anılarımı aldım.

1983ten sonraki yıllarımın serüveni belki bir başka kitaba konu olur ama bu kitaplar, 1983 yılına kadar, Edip Cansevere rahmetle selam olsun, "Ben Ayşe Kulin Nasılım?"a yanıtımdır.

Veda ve Umutta ailesinin yaşadıklarından yola çıkarak Osmanlının son günlerinden cumhuriyetin ortalarına kadar Türkiyenin öyküsünü anlatan Ayşe Kulin, bu kez Hayat ve Hüzünde kendi anılarını ve o anılarının geri planını oluşturan dünyayı anlatıyor.

Çağdaş Türk edebiyatının en sevilen kalemlerinden biri olan Ayşe Kulinden, anıların, Türkiye ve dünya koşullarının iç içe geçtiği bir çalışma.



Sayfa Sayısı: 422

Baskı Yılı: 2013


Dili: Türkçe
Yayınevi: Everest Yayınları

Ayşe Kulin Tarihin içinde yer alan karakterleriyle sevdiğim roman yazarlarının başında gelir.
Daha önce Veda ve Umut kitabında aile soyacığla tanışmıştık.Bu kitabında  okuru kendi hayat hikayesiyle buluşturuyor.
Kitabı okurken diğer kitaplardan aşina olduğum akrabalarla yeniden buluştuk.
Anlatımı öyle güzel ki kendimi o sülaleye mensup gibi hissettim diyebilirim.
Doğumundan başlayarak çocukluğu,okul yılları,genç kızlığı ve evliliğini anlatıyor.
Yurt dışında yaşadığı yılları da anlatmış,çocuklarının hayatını nasıl değiştirdiğini ve onlara olan duyguları beni çok etkiledi.
Amaa!!
Babasıyla olan samimi,bir o kadar da resmi mesafesi,iletişimi beni çok etkiledi.
Menderesli yılların anlatıldığı bölümleri okudukça o yıllarla bu günler arasındaki tuhaf benzerlikte gözden kaçacak gibi değil doğrusu.
Devam kitabı olan Hüzün kütüphanemde olmadığı için alışveriş listemde ilk fırsatta onuda okumak istiyorum.

Keyifli okumalar...

1 yorum:

  1. Bir dönem (kendime birazcık vakit ayırabildiğim zamanlardı) bende Ayşe Kulin'in kitaplarından bir ikisini okumuştum. İsmini hatırlamıyorum ama bir ara Mehmet Aslantuğ'un başrol olduğu bir diziye de konu olan kitabı gerçekten güzeldi. Bu kitabını da okumak niyeti ile aldım ama bir türlü nasip olmadı.

    YanıtlaSil