Sayfalar

29.01.2014

Okudum Bitti-Aşk'ı Semazen



Bir balerin, bir semazene aşık olursa sonsuz ışık olur. Peki ya bir semazen, bir balerinin ateşine düşen pervane olursa ne olur?

"Ben bir semazen, hasat sarısı dümdüz topraklarda dünyaya gelen, ömrün değerini iki kıtayı birleştiren bir şehirde fark eden. Ben bir semazen, şu yıldızlı gök kubbede güneşten ve aydan sonra en çok parlayana âşık olan yine ben. İstanbul'da sesleri duymak da, yıldızları görmek kadar zorken, hem Allah'ın sesini duyan, hem de en parlak yıldızıyla nefes alan bir semazenim ben.

Bütün içtenliğimle anlattım size hikâyemi. Neden mi? Çünkü söz uçar, yazı kalır. Kalsın istedim Sade, şu hayalden dünyada bir noktaya yadigâr. Dünya son bulana kadar anılsın istedim isimlerimiz yan yana. Âdem ile Havva, Leyla ile Mecnun, Yusuf ile Züleyha hatta Romeo ile Juliet hepsi biziz aslında. İstedim ki, âşık olan herkesi bağlayan o bağlaç kalsın bir ömür isimlerimizin arasında. Sade ile Can! İşte bu bağlacı bağlayabilmek için yazdım hikâyemi kâğıtlara."
arka kapak.

Bu kitabı geçen hafta okudum yorum yazmaya fırsat bulamamıştım.Kitabın konusu arka kapağından anlaşılıyor.Bir semazenin çocukluğundan itibaren yaşadıkları,babasıyla aralarında olan  görünmez bir duvar, bu duvarın ardında küçük bir çocuğun kendi hayatını şekillendirmesi.Sonunda mevlevi olarak dış dünyaya açılıyor. İstanbul'da balerin Sade ile tanışıp evlenmesi babasıyla olan sorunların evliliğine etkileri.Birbirini çok seven iki yüreğin birbirinden uzaklaşması.Sonunu anlatmıyorum tabi ki ama okumanızı mutlaka tavsiye ederim.
Ben konudan daha çok altı çizili satırları sizinle paylaşmak istiyorum.

İlk ses duyuldu,ney üflendi.Bu İsrafil'in ''sur''u üflemesi gibiydi.Her şeye can veren nefesi simgeledi.
''Varmak için isyan etmek gerekir.'La' başkaldırıdır.Yok demektir! 'İlla'ya gitmek için,'O'olmak için 'La'da olmak gerekir.İçinde yokluğu taşıman gerekir.İsyanını et ama sonra onun verdiği şeye 'hamdolsun' de evlat!Senin göremediğin bir sebebi vardır hikayenin.
Her şey üstüne gelip, seni dayanamayacağın bir noktaya getirdiğinde,sakın vazgeçme!Çünkü orası kaderinin değişeceği yerdir.

''Allah doksan dokuz ismi arasından iki tanesine öncelik vermiş .Kuran'ı Kerim'de bir ayete başlarken,bir işe başlarken hep 'Bismillahirrahmanirrahim' diye başlarız;Bağışlayan ve esirgeyen Allah'ın adıyla.

''Yüce Yaradan o kadar ismi arasından ki bu bizim bildiklerimiz,bağışlayıcı olduğunu her an hatırlatırken,sen affedemiyorum mu diyorsun bana?

Hayattaki acılar tuz gibidir,ne çoktur ne de az.Acını miktarı hep aynıdır.Ancak bu acılar,neyin içine koyulduğuna bağlıdır.Acı çektiğinde tek yapman gereken şey,acı veren şeyle ilgili hislerini genişletmektir.

Aşkı şerh etmek ve anlatmak için ne söylersem söyleyeyim,asıl aşk gelince o sözlerden mahçup olurum.

Halvet,O'nunla olmaktı,yani bir olmaktı...
Bu yüzden mi Halvet yalnızlık demekti?İçinde taşıdıkların ve sen...

Aşk sınavların en zorudur!Çünkü kendiyle sınar seni.Sevdiğinle değil,kendinle değil,Aşk olarak sınar.Bağımlı gibi aşka tutulursun.Aşkın nedenini unutur,sevdiğini unutur bir aşkı istersin.Nefes alma sebebin aşk olur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder